Niubó dimissió! Demà tothom a la vaga i a la manifestació de Barcelona!
Els resultats han estat aclaparadors. Amb una participació històrica del 61,11%, el 65,10% de professors i professores de l’educació pública catalana han rebutjat el preacord signat el passat divendres pels dirigents d’USTEC-STEs i ASPEPC-SPS amb el Departament d’Educació.
Hi han votat en contra 39.502 docents, gairebé doblant als que s’han decantat pel “sí” (21.184). Aquests resultats, considerant a més que dins dels que han votat “sí” hi ha molta gent disposada a seguir amb la lluita, envien un missatge cristal·lí: volem continuar i enfortir la batalla i tenim més disposició que mai per a fer-ho!
La marea groga és imparable!
El Departament d’Educació i el Govern de Salvador Illa han fracassat en el seu intent d’imposar un acord per aconseguir la pau social a canvi d’uns augments salarials que, per altra banda, no estaven vinculats a l’IPC i no revertien anys de retallades i retrocessos. La consellera Esther Niubó ha de dimitir immediatament.
Desenes de milers de docents portem mesos als carrers deixant clares les nostres reivindicacions. Avui també ho hem fet en aquesta consulta. No volem molles. Això no va només de salaris. Aquesta lluita és per una educació pública digna.
A Catalunya s’inverteix menys del 4% del PIB a l’educació pública; estem a la cua de tot l’Estat i molt lluny del 6% que la pròpia Llei d’Educació de Catalunya estableix. Portem mesos mobilitzant-nos perdent sou, patint el desgast i posant tots els nostres esforços per l’educació pública que es mereixen els i les estudiants, les famílies i els seus treballadors i treballadores. Avui hem deixat clar que no ho hem fet perquè al 2029 ens pugin el salari 173€.
Lluitem per un increment substancial de la inversió a l’educació pública. Lluitem per la reducció dràstica de les ràtios, per la contractació massiva de tot el personal que requerim, per una escola inclusiva real amb tots els recursos necessaris. Lluitem per la dignificació de l’etapa 0-3, per la reclassificació del PAE, per la fi de la precarietat de les vetlladores i les educadores del lleure, per una escola en català i contra la pèrdua contínua de poder adquisitiu. També lluitem per places suficients i pràctiques per als estudiants de l’FP i per la fi de la seva privatització, per unes escoles i instituts dignes, que no es caiguin a trossos, sense barracons i amb la climatització adequada, per recursos contra el bullying i per atendre la salut mental de l’alumnat. Això és el que volem dir amb els resultats de la consulta d’avui!
No permetrem que aturin la meravellosa lluita que estem protagonitzant sense atendre les nostres justes reivindicacions. Ara és el moment! Avui queda més clar que mai que tenim força per vèncer!
Avui hem demostrat un compromís indefugible amb la defensa d’un ensenyament públic de qualitat. Avui hem colpejat amb força al Departament i hem deixat clar que la lluita continua. Ens trobem en un moment molt important.
El caràcter històric dels resultats d'avui és una resposta aclaparadora al xantatge que ens volien imposar i demostra que, encara que estem a finals de curs educatiu, amb colònies i sense classes a diversos cursos, tenim força suficient per a continuar i fins i tot escalar i ampliar la lluita.
Tenim força per guanyar!
Des d’Esquerra Revolucionària i el Sindicat d’Estudiants creiem que la millor manera d’aprofitar tota aquesta força que avui hem tornat a demostrar és colpejant amb la màxima contundència i unir-nos als nostres companys i companyes del País Valencià en la vaga indefinida.
En la nostra opinió no hem d’esperar al curs vinent. Que, per descomptat, si ens ho proposem no començarà amb normalitat, o directament no començarà. Però la millor manera ara mateix de continuar la lluita és anar a l’ofensiva, aprofitant l’impuls i la confiança que milers hem tornat a guanyar en les nostres pròpies forces.
Acabar el curs amb una vaga indefinida, debatuda i aprovada democràticament en les assemblees de centre i organitzada des de baix, suposaria un terratrèmol imparable. I, en aquest context, preparar una gran manifestació cridant al conjunt dels treballadors i treballadores, de les famílies, de la classe treballadora, a mobilitzar-se per l’educació pública. I organitzar com noves accions massives, com de cara a la visita del Papa la setmana vinent.
Avui és un gran dia. Una gran passa per a aconseguir l’educació pública per la que lluitem. Demà la vaga educativa serà un èxit rotund i desenes i desenes de milers omplirem els carrers de Barcelona a les 12h a l’Arc de Triomf.
La lluita continua! Niubó dimissió!








