COMUNICAT DE PREMSA

Avui, 13 de febrer, s’ha realitzat una roda de premsa a la seu del SPC, per informar sobre l’estat de salut dels tres treballadors acomiadats de SEAT, que es troben en vaga de fam des del dilluns 4 de febrer, així com sobre la situació del conflicte.

Arcadi Oliveras, president de Justicia i Pau i representant dels moviments socials ha mostrat la seva solidaritat amb els acomiadats de SEAT, especialment amb els tres treballadors en vaga de fam. Després de denunciar l’actitud de l’empresa SEAT, ha posat de manifest la necessitat de donar una resposta col·lectiva a les polítiques de les multinacionals que, en el seu afany d’obtenir més beneficis a qualsevol preu, vulneren els drets més elementals de la classe treballadora.

El doctor Josep Mª. Sans, membre de l’equip mèdic que atèn als vaguistes, ha informat sobre el deteriorament que està provocant la vaga de fam a la salut dels tres companys i sobre els riscos que comporta el perllongament d’aquesta situació. S’adjunta el comunicat mèdic sobre la situació dels tres afectats.

Diosdado Toledano, un dels tres treballadors en vaga de fam, ha explicat abastament la situació actual del conflicte i ha denunciat a l’empresa SEAT i al Departament de Treball, per la manca de voluntat per afrontar i resoldre el problema. Així mateix, ha criticat els responsables de CCOO i UGT de SEAT, els quals, en lloc de recolzar als acomiadats, s’estan oposant i boicotejant qualsevol manifestació de suport de la plantilla als afectats. Ha recordat que, dels treballadors que van optar per reingressar, hi ha 66 que han rebut notificació de l’empresa en el sentit de no readmetre’ls, a més dels treballadors que van guanyar per sentència del TSJC la nul·litat del seu acomiadament i resten pendents de sentència del Suprem. Finalment, ha manifestat la seva voluntad i la dels seus dos companys de mantenir la vaga de fam fins que l’empresa es comprometi a readmetre a tots els treballadors afectats per l’ERO que vulguin reingressar.

Des del Comitè de Solidaritat reclamem a CCOO i UGT que canviin d’actitud, recolzin i convoquin mobilitzacions exigint el reingrès de tots els acomiadats que en el seu dia van escollir aquesta opció, tal i com es van comprometre públicament en el moment de firmar l’ERO. Denunciem a l’empresa SEAT per la manca d’humanitat i responsabilitat que es nega a cumplir els seus compromisos de readmetre als acomiadats. Mentrestant continua realitzant noves contractacions: 30 durant aquesta setmana i 40 properament.

Denunciem així mateix, al Departament de Treball i al Govern de la Generalitat per la seva negativa a la mediació i a trobar una sol·lució al conflicto. Novament, demostren la seva complicitat amb els actes irresponsables i il·legals de les empreses multinacionals.

Preocupats per la salut dels nostres tres companys en vaga de fam, avui dimecres 13 de febrer, a les 18’30h, tindrà lloc als locals de CGT, Via Laietana, 18, 9ª pl., una reunió del Comitè de Solidaritat per decidir les accions de suport a realitzat els propers dies, de les quals us anirem informant.

Comitè de Solidaritat amb els acomiadats/des de SEAT

PERIÒDIC D'ESQUERRA REVOLUCIONÀRIA